Yoga

Vi följer Folhälsomyndighetens råd ang Covid 19 https://www.folkhalsomyndigheten.se/

Nya allmänna råd: Håll avstånd och ta personligt ansvar (nyhet 1 april 2020)

Fysisk aktivitet är bra för folkhälsan, idrott och träning ska därför fortsätta, anser Folkhälsomyndigheten. Träningar, matcher eller lokala cuper behöver inte ställas in med anledning av epidemin, och gym, simhallar och idrottshallar kan hålla öppet.

Däremot kan aktiviteterna behöva anpassas för att minimera riskerna för smittspridning.

Arrangören av verksamheten ska göra en riskbedömning enligt riskbedömningsverktyget som finns i på sidan om rekommendationer för evenemang med färre än 50 deltagare och anpassa evenemanget utifrån resultatet.

Folkhälsomyndigheten har skickat nedanstående information till Riksidrottsförbundet:

Generella råd

  • Den som är sjuk, även med milda symtom, ska inte delta i aktiviteter alls, utan stanna hemma till och med två dagar efter tillfrisknande. Insjuknar man under idrottsaktivitet ska man gå hem direkt.
  • Personer över 70 år bör undvika offentliga miljöer och minska sociala kontakter och ska därför inte delta i gruppaktiviteter inomhus.
  • Minska moment med närkontakt, gör andra övningar istället.
  • Uppmana till att om möjligt byta om hemma före och efter aktiviteter.
  • Dela inte vattenflaskor, munskydd och liknande som kan överföra saliv.
  • Se till att det finns möjlighet att torka av utrustning som används av flera, exempelvis gymutrustning, efter varje persons användning.
  • Se till att det finns möjlighet till handtvätt eller handsprit och uppmana till god handhygien.
  • Undvik trängsel t.ex. vid insläpp av publik på läktare och vid försäljning.

Inomhusaktiviteter

  • Begränsa om möjligt antalet deltagare i aktiviteterna.
  • Se till att det finns tydlig skyltning av råden om att stanna hemma vid sjukdom och att ha god handhygien.
  • Städa oftare toaletter och ytor som många tar i.

Utomhusaktiviteter

  • Fysisk aktivitet utomhus uppmuntras och innebär betydligt mindre smittspridningsrisk.

Aktiviteter för äldre

  • Det är viktigt för hälsan att äldre fortsätter röra sig trots uppmaningen om social distansering. Fysisk aktivitet och promenader utomhus rekommenderas

FLYoga onsdagar kl 18-19

Anmälan via bokadirekt eller sms 070-2174030

nästa datum är 17/6, 24/6

Yogagungor är beställda!

Så vill du köpa din egna gunga och boka en privat tid för egenträning så kan du göra det via bokadirekt. Eller skicka ett sms så hjälper jag dej.

Är återförsäljare för Saprema.

Låter vårens schema ligga kvar för att du ska kunna se lite av vårat utbud.

Men i nuläget är det endast FLYoga på vissa onsdagar samt olika event.

Det går också att boka PT gong och flyoga samt behandlingar på onsdagar via bokadirekt.

SCHEMA vt 2020

Start tisdag 7/1 v 2

Boka tid

Måndagar

kl.17.30-18.45 FLYoga –  Beatrice Nilsson

kl.19-20.15 NIA – Dansa din yoga –  Marica Granlund Nilsson JÄMNT v.nr

Tisdagar v.2,3,4

kl. 17.30-19.30 SamaYoga special – Ulrika Sandström

Tisdagar v9-15

kl. 17.30-18.45  SamaYoga – Ulrika Sandström Avslutas v 15

kl. 19.00-20.15 Yin och chokladmeditation – Ulrika Sandström Avslutas v15

Onsdagar

kl. 19-20.15   NIA – Dansa din yoga –  Marica  OJÄMNT v.nr

Torsdagar

kl.17.30-18.45 FLYoga SlowYin – Beatrice Nilsson

Fredagar

KL.10-11.15 Yoga Lätt – Ulrika Sandström avslutas v 16

kl 12.10-12.40 LunchGong – Bea

Passbeskrivningar

FLYoga

🦋Även om yogaformen kan verka avancerad ut är den faktisk många gånger lättare än ”vanlig yoga” och ett fantastiskt hjälpmedel för avlastning och förlängning av ryggraden
🦋Under en klass utförs yogapositioner traditionellt eller i den aeriala versionen med hammocken som hjälpande stöd eller för ökad utmaning.
🦋I flygande yoga avlastas diskar, ligament och leder vilket gör yogaformen snäll och skonsam mot kroppen. Svävande i luften blir svåråtkomliga asanas enklare att ta sig an då kroppen har gravitationen att samarbeta med istället för att behöva kämpa emot jordens dragningskraft.
🦋Koordination och rumsuppfattning skärps samtidigt som andningsmuskulatur och närvaro tränas upp.
🦋Text från min lärare https://millafloryd.me/
(lite modifierad/Bea)

Klassen avslutas med vila svävande som i en kokong i gongarnas helande ljud svepande omkring och runt dej.

GongYoga SlowYin – Sinnesro

“The Practice of Quiet Power” Yinyoga. Hjälper till balansera yin & yang– ökar flödet av qi/prana i meridianerna– hjälper till att bevara och upprätthålla en bra bindväv/fascia– hjälper till att utveckla en medveten meditativ närvaro Ett tillåtande pass i total acceptans. Att det är som det är, att Du är som du är och det är helt perfekt. Yogaövningarna kan alla göra vare sej du har yogat innan eller ej. Vi tar hjälp av bolster, kuddar, klossar mm. För att ge ett xtra djup spelar jag gong, skålar o lite annat under klassen samt till avslappningen efteråt.

Ledare;

Beatrice Nilsson

tel.070-217 40 30 sms

NIA – ”Joy of movement”- träning till skön musik för alla”  Nia står får ”Neuromuscular integrerad Action” vilket gör att hela du, inifrån och ända ut i fingertopparna blir omhändertagen och får träning på ett unikt roligt och välgörande sätt.

Nia är träningen för alla som vill och längtar efter att dansa, röra sej och träna kravlöst och med sann glädje, utan måsten eller prestation. Kondition, styrka och flexibilitet får du på köpet. Ditt sinne får en härlig stund med effekter som du kan ha med dej i din vardag.

Nia är en unikt utvecklad certifierad träningsform där du genom en unikt uppbyggd teknik och struktur i träningen ger din kropp och ditt sinne ett möte med träningsformer från öst till väst. Nia genomförs i och skapar glädje, närvaro och kroppsmedvetenhet. Träningen utgår från acceptans och att vara vänligt inställd till dej själv och din kropp.
Du tränar såväl styrka och puls som flexibilitet, koordination och rörelseförmåga.
Ledare;
Marica Granlund-Nilsson

tel 070-374 48 49

SamaYoga – Harmoni & Balans
SamaYoga bygger mestadels på hatha yoga men hämtar även inspiration från andra traditioner. Mjukgörande, flödande, stärkande, med närvaro och acceptans. Yoga som ett sätt att bli bekväm i sig själv, fördjupa andningen och skärpa sin förmåga att fokusera, vara nära sig själv, och en möjlighet att komma i djupare samklang med livet. Yoga som en träning i att göra saker med full närvaro och medvetenhet.
Kraftfullt, effektiv & avslappnande.

”Det viktigaste är inte hur övningarna ser ut, viktigast är hur det känns”

Ledare:

Ulrika Sandström               Beatrice Nilsson

Tel 070-617 28 17                 Tel 070-2174030

YogaNidra med Gong Inre resa
”Blissful relaxation”  Guidad djupavslappning genom olika lager in till ditt innersta sanna jag.  Under klassen får du uppleva vackra och helande toner från klang o kristallskålar bla. Klassen avslutas med gongavslappning. Ledare;   Beatrice Nilsson

Priser from 2020-01-01                                •Drop in 200kr                                                      •5 kort 950kr                                                        •10 kort 1670kr                                                   •20 kort 2800kr

•Lunchgong; Drop in 100kr  10 kort 750kr      Korten gäller på samtliga schemalagda klasser(även FLYoga) OBS Ej på evenemang

OBS. Vi erbjuder 10% rabatt vid betalning med bankgiro eller Swish                      Rabatten gäller endast på korten.                   EJ på drop in priset.     Pensionär/student/arbetslös?                Kontakta oss via info@beasgongyoga.se       för pris.

Vill gå för bara en lärare, en bestämd klass/vecka                                                Kontakta respektive lärare för pris;

•Ulrika Sandström     ulrika@narautveckling.se                                         Marica Nilsson Granlund.   niamoments@gmail.com                            Beatrice Nilsson     info@beasgongyoga.se                                                

Är ansluten till Actiway och e-passi          Gäller endast ovanstående 5, 10, 20 kort till BeasGongYoga                                (Handgreppet, Beatrice Nilsson)               Gäller ej på drop in          

 Betalningsalternativ                              

   •Swish 123 018 69 99 (Beatrice Nilsson)         •Bg 5757-9617 (Handgreppet)

Faktura (hör av dej)

Min Friskvård - Banner inverterad

http://www.minfriskvard.se

Boka tid