Yoga

Schema Yoga

GongYoga SlowYin – Sinnesro
“The Practice of Quiet Power” Yinyoga. Hjälper till balansera yin & yang– ökar flödet av qi/prana i meridianerna– hjälper till att bevara och upprätthålla en bra bindväv/fascia– hjälper till att utveckla en medveten meditativ närvaro Ett tillåtande pass i total acceptans. Att det är som det är, att Du är som du är och det är helt perfekt. Yogaövningarna kan alla göra vare sej du har yogat innan eller ej. Vi tar hjälp av bolster, kuddar, klossar mm. För att ge ett xtra djup spelar jag gong, skålar o lite annat under klassen samt till avslappningen efteråt.

SamaYoga med Gong – Harmoni & Balans
SamaYoga bygger mestadels på hatha yoga men hämtar även inspiration från andra traditioner. Mjukgörande, flödande, stärkande, med närvaro och acceptans. Yoga som ett sätt att bli bekväm i sig själv, fördjupa andningen och skärpa sin förmåga att fokusera, vara nära sig själv, och en möjlighet att komma i djupare samklang med livet. Yoga som en träning i att göra saker med full närvaro och medvetenhet.
Kraftfullt, effektiv & avslappnande. Avslutas med gongavslappning.

MorgonYoga – Väck kropp o sinne
DoIn, självmassage, ökar flödet i meridianerna. Mjuka yogaövningar för balans av chakrasystemet följt av flödande lugna solhälsningar, Suruya Namaskar. Avslutningsvis kort vila till gongarnas helande vibrationer

MediYoga med gongavslappning – Verktyg för självläkning
Andning-mjuka lugna yoga övningar-vila till gongarnas helande vibrationer

YogaNidra med Gong – Inre resa
”Blissful relaxation”